Hlavní stránka
Turistika
2009

ŠKOLA VIA FERRATA - HOHE WAND / RAXALPE
Ferraty!!! Toto slovo mne hodně lákalo, ale nesehnal jsem nikoho kdo by se mnou jel. Tak jsem se rozhodl jet s brněnskou cestovní kanceláři Alpina na Školu Via ferrata. Tato pravidelná akce je určena pro ty, kteří by chtěli zkusit tento způsob chození po horách, ale potřebujou poradit a vyzkoušet si to tak trochu na nečisto. A tak jsem se na začátku roku 2009 přihlásil na tento zájezd. Zájezd byl dvoudenní. První den byl odjezd z Brna na Hohe Wand, kde jsme si měli vyzkoušet lezení na lehčích feratách a druhý den po přejezdu do pohoří Raxalpe, pak vyzkoušet jednu středně těžkou ferratu.

1.den - 30.5.2009
   Do Brna, respektive do Šlapanic jsem odjel autem již o den dříve a ubytoval se u kamaráda ze školy. Druhý den jsem již v 5:30 odjel vlakem do Brna. Odtud, přesněji řečeno od hotelu Grand, jsme 6:30 odjeli směrem Rakousko. Už v Brně pršelo a po celou cestu to nepřestalo. Tak, když jsme po třech hodinách dojeli do Dreistettenu (Hohe Wand) a pršelo dále, měli jsme dvě možnosti: 1. počkat než přestane pršet, což nevypadalo moc pravděpodobně nebo 2. jít na první ferratu, zmoknout a pak jít na ubytování, kde bychom se před druhým dnem usušili. Po krátkém rozhodování jsme zvolili veriantu 2.
   Okolo 10:00 jsme tedy vyrazili na první tzv. cvičnou ferratu - Wahringer Steig, která je od parkoviště vzdálená cca 1km. Pod stěnou jsme si řekli základní pravidla lezení po zajištěných cestách a navlékli se do úvazků, přileb a postupně bez batohů lezli nahoru. Začátek ferraty je zajištěna ocelovým lanem a kramlemi, v druhé části je na převislé
stěne vzdušný žebřík, nad ním je již cesta jednoduchá. Po té co jsme se všichni potkali na vršku ferraty, jsme ferratu slezli i směrem dolů. Dole jsme se zbalili a znova jsme začali postupně stoupat nahoru po ferratě, teď už zatížení batohama. Zpět jsme již šli po turistickém chodníku okolo jeskyně jednorožce. Na parkovišti jsme se pak vydatně nasvačili.
Ferrata: Wahringer Steig (Toni Baltzarek)
vrchol: Hirnflitzstein 611 m.n.m.
nástup od parkoviště Dreistetten
obtížnost: B/C (KS5-A)
převýšení 50m
webové stránky na www.bergsteigen.at
Fotogalerie - Warhinger Steig

Po svačině jsme pak odjeli na parkoviště Sonnenuhr (silnice Hohe Wand Strasse). A odtud jsme vyrazili směrem na Skywalk. Nejprve jsme se šli podívat na nástup do známe ferraty HTL Steig. Odtud už to bylo kousek k nástupu do ferraty s komínem - Frauenlucken (Vollerin) Steig. Tato velice krátká ferrata je ve spodní části zajištěna kramlemi a v komíně je žebřík. Po zdolání jsme pak došli až na vyhlídku Skywalk. Rozhledy byly z důvodu mlhy byly nulové a tak jsme obsadili Hotel Postl, kde jsme se občerstvili, odpočinuli, trochu usušili a počkali na náš mikrobus.
Ferrata: Frauenlucke - Vollerin Steig
vrchol: náhorní plošina Postl 892 m.n.m.
nástup od parkoviště Sonnenuhr
obtížnost: B (KS4-A)
převýšení 30m
webové stránky na www.bergsteigen.at
Fotogalerie - Frauenlucken - Vollerin Steig

Po příjezdu mikrobusu k Hotelu Postl jsme odjeli na Klein Kanzel Haus a odtud pak pěšky v plné polní na ubytování v chatě Wilhelm Eichert Hutte na Grosse Kanzel cca 2.5km. Odpoledne se i ochladilo a my jsme po cestě jsme místy viděli i nově napadnutý poprašek sněhu. Což na konec května bylo pro nás překvepení. S další překvapením nás přivítal Grosse Kanzel. Počasí se jak zázrakem vyjasnilo a nám se otevřely nesmírně krásné výhledy na okolí a také vrchol Schneeberg což je nejvýchodnější a ČR nejbližší dvoutisícimetrový vrchol Alp. Večer jsme si dali dobrou večeři a pak již vzhůru spát do matrazenlageru, což je jedna matrace vedle druhé přes celou místnost.
Fotogalerie - Grosse Kanzel - Wilhelm Eichert Hutte

Panorama - Hohe Wand

2.den - 31.5.2010 - Raxalpe