Datum
akce:
7.8.2010
Výchozí / Cílové místo: Kopřivnice
Celková vzdálenost:
106.9 km
Celkové
převýšení: nahoru/dolů 1018
Počet účastníků
2 (pouze na Lysou
horu pak sám)
Doprava:
(auto) Fulnek - Nový Jičín -
Kopřivnice a zpět.
Trasa
Místo |
Nadmořská
výška [m] |
Info |
Kopřivnice
|
370 |
Start |
Kubalanky |
670 |
Tajná K |
Lysá
hora |
1323 |
K1 |
Visalaje |
780 |
K2 |
Raškovice |
400 |
O+S |
Kubánkov |
660 |
K6 |
Kopřivnice |
370 |
Cíl |
Časové údaje: | Start: | 7:30 | | Cíl: | 20:42 | Popis
Kopřivnický drtič – poprvé jsem se s tímto názvem setkal v loňském roce
(2009). když jsem v sobotu 8.8. pozdě večer, po cestě na Horní Bečvu,
potkával u Kopřivnice spoustu méně čí více osvětlených cyklistů s
nějakou cedulkou na řídítkách. Protože mne tato akce zaujala, rozhodl
jsem se, že příštího ročníku se zúčastním také. Takže, když byla v
červnu zahájena registrace, tak jsem se přihlásil. Podle doporučení
organizátorů a domluvy se přihlásil i můj kolega Pavel, abych nejel
sám. Týden před začátkem Drtiče jsem stále častěji navštěvoval webové
stránky s předpověďmi počasí. Předpověď byla jak na houpačce a lišila
se web od webu. Jednou předpovídali, že bude pěkně a hned pak zase, že
bude pršet. Nakonec jsem to přestal až tak sledovat a rozhodl se, že
pojedu, i kdyby trakaře padaly. V pátek (6.8.) odpoledne jsem
namontoval nosič kola na auto a večer pak jsem si nachystal veškeré
možné vybavení a rozhodl se, že konečnou volbu provedu až ráno podle
poslední předpovědi počasí a situace. Ráno jsem tedy nejprve nakoukl do
internetu a podle toho provedl výběr oblečení a |
Celková mapa a převýšení celé trasy
| Odkaz:
(klik na medaili)
|
Mapa a převýšení trasy, kterou jsem projel já (provedeno pomocí programu Cyklotrasy)
|
výbavy. Pak jsem to
zabalil do tašek, připevnil kolo na střechu auta a v dešti vyrazil
směrem do Kopřivnice. Počasí po cestě mne nepřekvapilo, neboť radar
ukazoval souvislý pás deště, který končil někde u česko-slovenských
hranic, ale rychle se přesouval směrem na západ. Do Kopřivnice jsem
dorazil krátce po půl šesté. Nejprve jsem složitě hledal místo na
zaparkování a nakonec jsem skončil na parkovišti pod stadionem. Zde
jsem si doplnil výbavu kola: brašnu na rám, pumpu, blikačky a
halogenovou svítilnu. Mezi tím dorazil i kolega a tak po 7h jsme se
přesunuli na místo startu do davu „bikeru“. V 7:30 jsme tedy
odstartovali a začali šlapat do prvního kopce – Pískovnu. Cesta začala
pořádně stoupat a já se snažil použít lehčí převod, jenže nový málo
jetý řetěz začal střílet a nedařilo se mi přehodit na nejmenší talíř.
Až pod vrcholem, když jsem sesedl a pomalu našlápl, řetěz konečně
přeskočil. V sedle jsem chvíli počkal na kolegu a vydali jsme se vzhůru
dolů cestou či spíše necestou směrem do Vlčovic. Ve Vlčovicích jsem
přejeli přes most a pokračovali okolo Tichavské hůrky a směrem do
Měrkovic. Po cestě mne překvapil brod, po kterém následoval výjezd po
poli. Cesta byla už předchozími jezdci docela rozryta a tak jsem kousek
kolo tlačil. V Měrkovicích jsme museli trochu povolit brzdy a vyčistit
je. Pak následovala pohodová cesta přes Kozlovice do Lhotky a odtud už
zase do kopce směrem na Kubalanky. Cesta v polích za Lhotkou byla
erodovaná a tak jsem kousek opět kolo tlačil. Před Kubalankou jsem
počkal na kolegu a dal jsem si Tatranku na posilněnou. Na Kubalance
byla první a jediná tajná kontrola a tak jsme proděravěli mapu. Z
Kubalanky jsme se nechali tak trochu strhnout jinými jezdci a místo
sjezdu přímo dolů, jsme po lesní cestě dojeli na chatu Ondřejník a
odtud sjeli do Frýdlantu nad Ostravicí. Ve Frýdlantu jsem čekal u
podchodu důchodce s deštníkem, jak nás na to upozorňovali, ale místo
něho tam stál starší pán s časopisy (název z důvodu propagace nebudu
psát) a ukazoval kudy dále. Za podchodem jsme projeli kolem nádraží a
pak již odbočili směrem na Malenovice. Cesta vedla chvíli po asfaltu,
pak po polní pěšině a pak zase po asfaltu. Na konci Malenovic jsem
počkal na kolegu a domluvili jsme se, že ho počkám až na Ivančeně. Na
konci Malenovic cesta zabočila prudce do lesa a hlavně příkře do kopce,
takže jsem opět tlačil kolo. Na Hradové jsem opět šlapal do pedálů.
Cesta nad Hradovou směrem na Ivančenu byla opět složitá a tak jsem
místy šlapal pěšky a místy jel. Po příjezdu na Ivančenu jsem lehce
posvačil. Cca po půl hodině se na Ivančeně objevil další kolega co mněl
s námi jet, ale na poslední chvíli odřekl účast, ale když se počasí
zlepšilo, tak dojel na Ostravici a jen tak vyjel na Lysou horu a
protože jsme tam ještě nebyli, jel naproti nám. Společně jsme počkali
na opozdilého kolegu. Z Ivančeny jsme tedy ve třech vyrazili po
traverzové cestě směrem na Zimný. Po cestě mne chytala křeč do nohy a
tak jsem párkrát zastavit a nohu rozcvičoval což se nakonec povedlo. Na
Zimném jsem doplnil vodu do láhve a pokračoval po asfaltu směrem na
vrchol Lysé hory. Chvíli jsem kolo tlačil, abych si odpočinul, ale
poslední kilometr jsem již šlapal. Na vrcholu jsem si dal razítko na
mapu a pojedl polévku. Počkal jsem na zbývajícího kolegu, který se
nakonec rozhodl, že končí a dojede pouze do Ostravice. Já jsem po
krátkém rozmyšlení sedl na kolo a pokračoval sjezdem na Visalaje, kde
jsem dorazil krátce po 3h. Občerstvovačka zde měla být pouze do 14h,
ale k mému překvapení stále zde byla a tak jsem doplnil tekutiny a
pořídil něco proti křečím. Po krátké rozvaze jsem se rozhodl
nepokračovat dále na Slavíč, bylo docela pozdě a měl jsem obavu, že
kdyby byly nějaké problém zůstal bych sám, a tak jsem si trasu zkrátil
přes Zlatník a Krásnou dojel k další občerstvovačce v Raškovicích, čím
jsem přišel o 3 kontroly (Slavíč, Kotař, Prašivá). V Raškovicích jsem
doplnil obě láhve iontovým nápojem a vyrazil opět po trase dále přes
Raškovice směrem na Bašku. Za Janovicemi, kde se jelo po poli, jsem se
orientoval jen podle vyjetých stop v trávě a v strništi. V Bašce jsem
projel přes nádraží a lávku. Z Bašky vedla pohodová cesta do Palkovic a
pak až téměř na okraj Chlebovic, kde se odbočilo směrem na Palkovické
hůrky. Zde jsem opět trochu odpočíval, neboť kilometry v nohou byly již
znát. Po krátkém odpočinku a kochání dalekými rozhledy, neboť bylo
skoro jasno, jsem opět šlápl do pedálu a vydal se na cestu k poslední
kontrole na Kubánkově. Cesta vedla lesem po lesních cestách. Místy jsem
opět kolo tlačil. Na vrcholu Kubánkova jsem si orazil mapu a naposledy
posvačil. Cesta z Kubánkova vedla nejprve po lesní cestě a pak po
asfaltce prudce dolů. Z této asfaltky se pak odbočilo na singletrack,
který vedl přes les, kde jsem nakonec šel pěšky. Z tohoto tracku jsem
došel na lesní cestu, která mne dovedla až do Kozlovic. Z Kozlovic jsem
jel po asfaltce přes Měrkovice, Mníši do Vlčovic. Zde jsem odbočil na
trasu ranního sjezdu, dolní část cesta byla bez problémů sjízdná, ale
závěrečné stoupání do sedla jsem již kolo tlačil. V sedle jsem společně
s dalšími dvěma účastníky hledal další tajnou kontrolu (loni zde byla),
když jsme zjistili, že letos zde není, vydali jsme se na poslední sjezd
ke stadionu. Do cíle na stadionu jsem dorazil krátce před 20:42. Na
stadionu jsem obdržel medaili a vyzvedl tričko. Pak jsem pojedl
klobásu, párek v rohlíku a vypil kofolu. Po jídle jsem opět sedl na
kolo dojel k autu pod stadionem. U auta jsem se převlekl do suchého a
čistého oblečení, kolo odstrojil a připevnil na auto. Z Kopřivnice domů
jsem vyrazil okolo půl desáté a domů jsem dorazil až za hodinu, neboť
jsem se po cestě ještě stavil na pizzu v Novém Jičíně. Doma jsem kolo
schoval a vybalil jen nejnutnější věci. Zbytek, včetně kola jsem pak
uklidil až v neděli. Celkově se mi akce moc líbila, byla perfektně
připravená a příští rok bych rád jel znova a doufám, že zvládnu větší
část trasy. |
|