Hlavní stránka

Počet účastníků           2

Doprava (auto)

Fulnek - Studénka - Příbor - Frýdek Místek
- Nošovice - Morávka a zpět.

Trasa

Údolí Slavíče 520 35.5
 Morávka - přehrada 515 36.5
 Morávka - Lipový 458 38.0

Mapa (www.mapy.cz, SHOCart sro.)
Popis a Fotogalerie

Delší dobu jsem přemýšlel co udělám s volným dnem během státního svátku. Pak jsem se na poslední chvíli domluvil s Pavlem na cyklistickém výletu přes Ropický hřeben. Start jsme naplánovali z Morávky, kde jsme oba přijeli auty. Už po cestě jsem přemýšlel, jak tento výlet dopadne. Bylo mokro po dešti a místy byl i sníh po kalamitě s minulého týdne. V 9:15 jsme tedy vyrazili po silnici směrem na Vyšní Lhoty a odtud vzhůru na Prašivou. Cesta byla celkem v pohodě kromě úmorného stoupání k chatě Na Prašivé. U chaty na Prašivé jsme se vyfotili a pak pokračovali směrem k chatě na Kotáři. Zde již začaly problémy s hodně rozmoklým terénem a kola jsem museli často tlačit do kopce a aby toho nebylo dost cesta byla na mnoha místech zablokována padlými stromy po sněhové kalamitě. Ve 12 hodin jsme se pojedli výbornou česnekačku na Chatě na Kotáři. Odtud jsem dále pokračovali směrem na Ropičku a Velký Lipový. Nejvyšší vrchol celé Ropické rozsochy - Ropici jsem objeli po žluté značce. Zde se k rozmoklému terénu a padlým stromům přídaly i sněhová pole. Na této části jsme se dostali do problému  se  stromem, který  kompletně  blokoval  cestu  a  hustý
smrkový porost na obou stranách cesty nedovoloval jeho obejití. Strom jsem se snažil ručně odstranit a dopadlo to neslavně. Skončil jsem přistáním sedací části mého těla v blativé kaluži se ulomeným kusem stromu ve velikosti středního vanočního stromku v rukou. Cestu jsem však částečně uvolnil a my jsme mohli pokračovat dále v putování složitým terénem k rozcestí U Slavíče. Odtud už nás čekal jen pohodový sjezd po silnici zpátky do Morávky k zaparkovaným autům. Zde jsme se převlékli ze zabláceného oblečení do čistého a hlavně suchého. Výlet jsme zakončili výbornou večeří v blízké restauraci. Já jsem druhý den provedl odbahnění, očištění a vysušení oblečení a kola.