Hlavní stránka
2009

DEŠTNÉ V ORLICKÝCH HORÁCH - VELKÁ DEŠTNÁ
Datum výstupu:         1.8.2009
Výchozí/Cílové místo: Deštné v O.h.
Vzdálenost:               9km
Celkové převýšení:     nahoru/dolů 424m
Celkový čas:              3h
Počet účastníků          3

Doprava (auto)

Fulnek - Olomouc - M. Třebová - Č.Třebová - Rychnov n.K. - Deštné v O.h.- Klášterec n.O - Králiky - Šumperk - Bruntál - Opava - Fulnek.

Trasa

4.0
 V. Deštná (srub HS) 1103 4.5
 a zpět   9.0

Mapa (www.mapy.cz, SHOCart sro.)
Popis

Je akorát polovina prázdnin a já mám jet pro dceru Veroniku do letního tábora v Orlických horách. Dlouho se rozhoduji zda nevyužít tuto cestu a nepodívat se i někam jinam. Protože jsem už před delší dobou uvažoval o zdolání nejvyšších vrcholů všech tisícimetrových pohoří v ČR, tak rozhodnutí padlo na Velkou Deštnou - nejvyšší vrchol Orlických hor. Na tuto cestu jsem nevyrazil sám, protože Veronika jela do tábora s kamarádkou, tak jsem měl doprovod, maminku kamarádky s dcerkou. Naštěstí se jim můj nápad s výletem na Velkou Deštnou líbil a tak jsme na vrchol šlapali ve třech. Výstup jsme zahájili v Deštném v O.h. v části Zákoutí. Trasa začíná táhlým stoupáním, nejprve po cestě, pak lesem až k rozcestí v Luisině údolí, což je polovina cesty na vrchol. Odtud trasa stoupá nejprve po lesní asfaltové cestě a pak po lesní pěšince. Asi kilometr pod vrcholem je pěkně upravená studánka, kde se na chvíli zastavujeme. Po té už dorážíme na vrchol, kde nezastavujeme a pokračujeme až ke srubu Horské služby, kde se občerstvíme, já si pořídím turistickou známku a razítko do deníku. Po cestě zpět se zastavujeme na vrcholu. Já vylezu po vratkém žebříku na rozhlednu a pořídím panoramatický snímek východní části Orlických hor. Po krátkém odpočinku vyrážíme zpět po stejné trase až do Deštného. Odtud už pak pokračujeme autem do letního tábora v Klášterci nad Orlicí a po vyzvednutí děvčat zpět do Fulneku.